Jogjakarta - Reisverslag uit Dero, Indonesië van Karlijn Verhijden - WaarBenJij.nu Jogjakarta - Reisverslag uit Dero, Indonesië van Karlijn Verhijden - WaarBenJij.nu

Jogjakarta

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

19 Augustus 2017 | Indonesië, Dero

Hallowa!

Zo we zijn dus in Jogjakarta. Het is hier wat rustiger dat Jakarta, maar evengoed druk. We hebben al twee grote tempels bezocht en het is erg mooi. Indrukwekkend, maar nog moeilijk tot me op te nemen. Ben redelijk uit mijn ritme qua eten en slapen, dus moet daar mijn draai nog in vinden. De mensen zijn heel aardig en die tempels zijn wel mysterieus. Vannacht waren we om 3.30 u opgestaan om naar de zonsopkomst te kijken bij Brobodur (enorm grote tempel). Na 1,5 u slapen, er naartoe. Het was best druk en dit keer prijzig. In tegenstelling dat bijna alles goedkoop hier is. Eten is 2-5 euro, overnachting hostel 5-8 euro. En ze betalen in ruppia! 1 euro is 1000 ruppia? Dus ik heb enorm veel briefgeld.
Het was heel mooi, maar helaas een echte zonsopkomst (zoals die hoort) zagen we niet.

We zijn btw met 2 Duitse meiden en slapen in een luxer hostel in de buurt van centrum Jogjakarta. Dus na Borobudur zijn we naar foodmarket gegaan. Alles ligt er blood op tafel: gedroogde soorten vis, groente, vlees dat gesneden wordt en gebraden en daarna op schalen neergelegd word. Dit allemaal in een grote hal, zonder ventilatie en alles ruik je enorm. Mensen lopen er op blote voeten.
Het was een traditionele Javaanse market. Mijn ogen stonden redelijk wijd open om het te bevatten (maar had ook wat spleetogen, want was moe).

We waren zo moe dus na een trip terug en een breakfast bij het hostel (wat erg lang duurde) zijn we even gaan slapen. Hmm ritme moet ik nog vinden?

Zo dadelijk gaan we de plannen met de Duitse meiden want we zullen na dit weekend richting Bromo gaan:), dat is een enorme vulkaan!

Btw ik zie nu een hagedisje op de kamer. En heb al paar kakkerlakken gezien in badkamer hier. Iehh...

Verder maak ik makkelijk contact en vind het echt leuk om met verschillende backpackers uit verschillende landen een praatje te maken. Ook de mensen hier bevallen me goed, krijg een lach op mijn gezicht van hun!

Voor nu zeg ik: see u later, alligator!

Byebye!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Dero

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2017

Rinjani

09 September 2017

oke, mijn blog werkt totaal niet mee. vervolg komt

09 September 2017

Rinjani

02 September 2017

Gili was chillie, gearriveerd op Lombok

27 Augustus 2017

Bali it is
Karlijn

Actief sinds 12 Aug. 2017
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 7676

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

12 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: