Voorbereidingen in volle gang, nog één dag! - Reisverslag uit Ospel, Nederland van Karlijn Verhijden - WaarBenJij.nu Voorbereidingen in volle gang, nog één dag! - Reisverslag uit Ospel, Nederland van Karlijn Verhijden - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen in volle gang, nog één dag!

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

13 Augustus 2017 | Nederland, Ospel

Ja ja lieve mensen,

Het is bijna zover, ik vertrek over 'één dag naar Azië. Mijn backpackreis begint dan in Indonesië. Ik land op Jakarta, de hoofdstad van Java. Ik heb al vele verhalen mogen horen van mensen de laatste tijd. Iedereen bedoelt het goed en iedereen heeft wel wat tips, aanraders en weetjes. Dat deed me enerzijds echt goed, maar eerlijk is eerlijk, het zorgde bij mij wel voor wat spanning en drukmakerij:P. Grotendeels kan ik er nu nog niks mee, want ik zal het zelf moeten gaan ervaren wat ik wil en welke keuzes ik het beste kan maken daar. Hoe vaak heb ik wel niet gehoord: Karlijn, pas goed op jezelf (Tja meer kan ik niet doen he?). Dat even terzijde. Ik heb bijna alles ingepakt en nu nog de laatste zaakjes afhandelen om voorbereid samen met Marit te gaan.
De spanningen komen steeds meer om de hoek kijken en eigenlijk weet ik gewoon niet wat mij te wachten staat. Het is een enorme stap voor mij, om dit te doen. Daarentegen wel met een bewuste keuze en uitdaging die ik graag wil aangaan. Nu heb ik de tijd, ik ben afgestudeerd en werk nog niet als sph'er in de sociale sector. Ik kan dus gewoon in alle rust gaan (waar ik zelf eigenlijk niet bij stil sta).
Mijn grootste leerdoel (als we het maar even in sociaal-psychologische termen kunnen gooien): Meer op mezelf durven te vertrouwen, zodat ik nog beter mijn eigen keuzes leer maken. Ik hoop dat ik dat tijdens het backpacken wat leer, zodat ik nog steviger in mijn schoenen ga staan.
Tja, ik sluit nu af met een lach en een traan. Dit is voor mij een grote stap, maar wel met sterke benen en een sterk hart. Ik ga dit doen.
Ik heb er heel veel zin in en wil veel gaan zien in Azië, de mensen, cultuur, de natuur, het eten en vooral: genieten en met bewonderde ogen alles ervaren!

Liefs,
Karlijn