Gili was chillie, gearriveerd op Lombok - Reisverslag uit Dero, Indonesië van Karlijn Verhijden - WaarBenJij.nu Gili was chillie, gearriveerd op Lombok - Reisverslag uit Dero, Indonesië van Karlijn Verhijden - WaarBenJij.nu

Gili was chillie, gearriveerd op Lombok

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

02 September 2017 | Indonesië, Dero

Een goedemiddag vanuit Lombok,

Zoo net de boot gehad in 30 minuten van Gili-eilanden naar Lombok. Nou om te beginnen, ik heb echt gechilld op Gili. Ik kwam hier dinsdag aan, na nog een dagje op Sanur (oostkust Bali) te zijn geweest. Op Sanur had ik heerlijk gegeten. Het was daar minder toeristisch, ook fijn! Was wel een Starbucks daar... uhm... ja dat heb ik toch al vaker gedronken, een heerlijke koffie van Starbucks hier in Indonesië. Tja bijna net zo duur als bij ons, maar goed, koffie is om te genieten. Vind ik althans.
Verder was er zo een hip winkeltje met Balinese hebbedingetjes in nieuwe stijl (Hollands). Ik dacht al dat de eigenaar Hollands was en ja hoor dat was! Ik heb een blauw armbandje gekocht met dromenvanger erin. Ik hoop dat die alle mooie dromen van mij, vooral over de reis, opslaat:) De Hollandse man zei: Das dan 20.000 euries. Haha , grapjas, nee was Ruppia :dus €1.30 ong. :)

Nou na 2 daagjes 'alleen' te zijn geweest, wat je hier eigenlijk niet bent, want ik tref echt veel mensen en spreek ze aan, trof ik Marit dinsdag op de Gili eilanden. Het eiland waar we zaten, was Gili Trawangan. Staat bekend voor toeristen, partyen, chillen, snorkelen en duiken.
Na een boottocht van 1,5 u met een fastboat, kwam ik aan. Ik was een beetje misselijk van de boot, maar dat maakte het eiland meteen goed. Wit strand, azuur blauw zeewater... en chillmodus aan.

Meteen allemaal toeristen, vooral veel Nederlanders en Duitsers. Ik hoorde zelfs Limburgers al op de boot. Op het eiland waren geen auto's, geen scooters... nee gelukkig niet! Was er ook echt ef klaar mee, met dat ontiegelijk druk verkeer... wel paarden met wagens. Dat zag er al meteen triest uit. De paarden zitten de hele dag vast aan een wagen en allemaal mensen of voedsel vervoeren... ze zullen hier geen vrijheid hebben. Daar is de ruimte niet voor. Vind ik wel sneu hoor. Ik heb niet op zo een wagen gezeten. Alles te voet of met fiets gedaan.
Verder zijn er vrij weinig locals die er wonen. Ze komen eigenlijk allemaal van Bali of Lombok om hier te werken op Gili.

We zaten in een homestay voor 3 dagen/nachten. Daar hebben we Nederlandse jongens en een Duitse jongen leren kennen. Allemaal aardig:). Zij hebben verhalen en je hebt zelf verhalen en het is leuk om dat uit te wisselen!
Heb hier alleen niet goed geslapen. Wat laat naar bed... moskee ging snachts behoorlijk toespraken doen (of hoe je dat moet noemen) , bed was echt niet zo fijn (matras op houten plank) en airco maakte zoveel lawaai (alsof het hard waaide). Maar buiten dat is het niet dat ik echt moe ben;) hier heb ik gerust op Gili.

Woensdag hadden we hier een fiets gehuurd! Jaja na 3 weken heb ik weer eens gefietst. Gelukkig niet verleerd:p er fietsen hier veel mensen. Ik miste wel ef het wielrennen.... Het eiland is ook maar 8 km als je een rondje maakt. Dinsdag, woensdag, donderdag en ook wel vrijdagavond hebben we savonds steeds heerlijk gegeten aan strand, gechilld en party gemacht. Ja elke avond zijn er feestjes. Aan het strand en in bars, met cocktail en alle nationaliteiten bij elkaar. Iets wat ik echt heel leuk en gezellig vond om mee te maken:)

Ohja dinsdag heb ik yoga gedaan! Was echt super:) heerlijk chill in een houten veranda:) weer met allemaa nationaliteiten. Ben alleen niet zo flexibel. Jeetje mina, zelfs die mannen waren veel flexibeler met bepaalde oefeningen.... mij niet gezien...
Woensdag heb ik voor 3e keer in 5 dagen een massage laten doen van een uur lang:) heerlijk. Ze doen dat echt goed, niet zo soft als in Nederland.
Donderdag overdag hebben we gesnorkeld. Ik vond het geweldig! Op de boot met ongeveer 15/20 mensen. 3 stops gedaan in de buurt van de andere twee Gili eilanden: Gili Meno en Gilo Air. Ik heb mooie vissen gezien en heb ze vast kunnen leggen met mijn camera. Jaja, die kwam goed van pas. 2e plek, was turtlepoint. 2 schildpadden zien zwemmen. Ik zat opeens tussen de bellen en zag onder me duikers!!! Nou dat knaagt ook wel aan me, om te gaan duiken. Misschien als ik bijv nog naar Maleisië ga. Dat ik daar kan duiken en mijn PADI kan halen. Lijkt me beetje eng, maar wel een heel avontuur.
Laatste stop zat ik tussen de vissen:) er was nl brood gegooid, waar ik aan het zwemmen was. Jaja ook vastgelegd op camera!
Zooo en toen kwamen we op Gili Air in en een bamboe 'hut' lekker wat drinken en eten.

Ik vond de snorkeltour geweldig! Voelde me als een vis in het water! Heb wel rode plekjes/bultjes gekregen in het water.... en dat deed pijn, denk iets van kwallen die me moesten hebben.

Gisteren heb ik een heel leuk jumpsuit gekocht.. ik had 'm al zien hangen donderdag maar vond het te duur... toch bleef die in mijn hoofd spoken. Als dat zo is, dan is dat een teken voor mij dat ik 'm gewoon moet kopen. Maar toen hing ie er gisteren niet. Ja hallo dacht ik... toen wilde ik weg gaan, toen hing iemand uhm terug.... hahaha ja dan issie voor mij. Heb het spelletje gespeeld voor afdingen, uiteindelijk heb ik daarmee paar euro kunnen afdingen:) ben er hartstikke blij mee. Net als mijn bandjes om mijn arm en enkel:) allemaal blauw! Ik hou van blauw:) en hier is zoveel blauw.

Hier op het eiland was alles wel wat duurder. Was gewend voor paar euro avond te eten. En dat het allemaal super cheap was. Hier is het toch wel 5 euro... en ja ik heb toch aardig wat cocktails en sapjes/ijskoffies op. Dus dit eiland trok wat harder aan mijn portemonnee. Ook de was doen. Op Java heb ik dat voor 70 cent kunnen doen, 3,5 kilo. Hier 6 euro voor 4 kilo.. das wel echt verschil. Maar goed Lombok zal wel weer wat goedkoper zijn.
Dit eiland moet het hebben van toerisme... party machen, hostels en horeca.

Vannacht in een eigen kamer voor onszelf geslapen, dat was al beter. Zooo jaa... en ohja hier hebben mensen geen mondkapjes. Dat was wel op Java en nog beetje in Bali. Dat was voor alle smog.
Als ik daar over na dacht werd ik wel beetje gek. Ten eerste een mondkapje.. is dat hygiënisch? Continu ademen in je eigen adem. Daarnaast dacht ik dan, wat verprutsen we het milieu met al die uitlaatgassen. Gelukkig heb ik daar niet meer over nagedacht op de Gili eilanden.
Oh en over denken gesproken. Dat doe ik nog genoeg. Maar alles loopt toch, zoals het gaat. En ik geniet echt wel veel:) zeker de laatste week.
Waar ik nu over na het denken ben, is om maar Komodo eilanden te gaan... vanuit Lombok. Daar zijn grote varanen!! Eng hihi.... als ik dat doe, moet ik een tour doen. Ook met overnachting(en) en je gaat ook snorkelen bij andere eilanden. Ik moet kijken of ik dat ga doen, is best duur, neemt paar dagen in beslag en je slaapt op boot. Vooral dat slapen op de boot, weet ik niet of ik dat moet doen.... dus ef iets om over na te denken voor mij. Heb net gevraagd bij office.... de tour is 4 dagen en 3 nachten... en best prijzig, want ik moet zelf zien terug te komen. Of met boot 24 u Moet ef kwijt hihi. Nou komodo wordt uhm denk ik niet. Had tips gekregen bij Wanua Adventures te boeken. Daar zijn we nu, maar is echt lastig. Tours van 4 dagen en 3 nachtwn.... prijzig en dan moet ik of maandag gaan of woensdag... zondag vliegen we al naar Kuala lumpur.. en ik moet zelf vanuit Flores terug naar Lombok. 24 u met boot en vliegtuig aantal uren.... Ik moet sowieso terug naar Lombok. Was wel een droom. Hoop dat ik er geen spijt van krijg, als niet ga... vliegtuig van 400 euro terug. Dan zou ik vrijdag terug kunnen zijn. Volgende week zondag vliegen we al naar Kuala Lumpur. Lekker twijfelen..:p lalalala ben ik soms zo goed in! Dus ja Komodo misschien niet.

De dagen gaan best snel en vind het heel een hele belevenis hier. De mensen zijn nog steeds zo aardig! Kan ook echt lachen en grapjes maken met hun. Ze hebben vaak een happy face. Ik ben stiekem wel heel blij dat ik nu hier ben en hoe het gaat en hoe ik het doe:).

Ik ben ook behoorlijk verkleurd op mijn armen.. is zelfs beetje aant vervullen.

Zoo chili Eilanden is voorbij, nu op Lombok. Hopelijk maakt dat me ook zo blij! Wil nog van alles zien en meemaken.

Mis wel mijn familie en vrienden zo nu en dan.

Sama sama en tot de volgende!
Hajje he

  • 02 September 2017 - 10:37

    Jonique:

    Ha Karlijntje,

    Kin haast neet geluive wasse doar allemoal zuus.. Kei sjiek.
    Ich volg dien blogs auch oppe voot:p
    Noa zitse dr al ongeveer 2 weake, des toch al lang. Mer ja hea giet alles auch zien gangetje. Working life enzo :p dan hebs dich t zeker beater. Mer t is dich gegundj!!

    Geniet er nog van mupsie. En dan zeen we os (snel) weer

    Xxx

  • 02 September 2017 - 13:31

    Jeanne Broens:

    Hee Mop

    Ben super trots op je. ben wel blij als ik je weer zie hoor. Opa vraagt ook heel vaak naar je. Misschien wel leuk als je hem een kaart stuurt. Geniet nog maar lekker . Kus Tante Jeanne

  • 03 September 2017 - 07:57

    Carlo:

    Blauw,dreamcatcher,jumpsuit ?

    Liedje:Take a parachute

    Band:Something is happening

    :Album:Stuck together with gods glue (blue)

    Droom groot!

    Have fun and chill o:-) >-) Hajje He

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Dero

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2017

Rinjani

09 September 2017

oke, mijn blog werkt totaal niet mee. vervolg komt

09 September 2017

Rinjani

02 September 2017

Gili was chillie, gearriveerd op Lombok

27 Augustus 2017

Bali it is
Karlijn

Actief sinds 12 Aug. 2017
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 7690

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

12 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: